|
ІІ ОБЛАСНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «АРХІТЕКТОНІКА ОСВІТИ РЕГІОНУ: РЕАЛІЇ, ПРОБЛЕМИ, СТРАТЕГІЧНИЙ РУХ»14 лист. 2022
11 листопада на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» кафедрою освітньої політики в онлайн форматі проведена ІІ Обласна науково-практична конференція «Архітектоніка освіти регіону: реалії, проблеми, стратегічний рух». Мета конференції - визначення векторів трансформації архітектури регіональної системи освіти для реалізації стратегії сталого розвитку в сучасних соціальних умовах.
У науково-практичній конференції взяли участь понад 120 учасників, серед яких керівники закладів освіти, керівники спеціальних шкіл та навчально-реабілітаційних центрів, керівники приватних закладів освіти, директори та консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, науково-педагогічні та педагогічні працівники освіти, консультанти центрів професійного розвитку педагогів, здобувачі вищої освіти та інші зацікавлені особи. Конференцію відкрила Левчишена О.М., проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к. іст. н., котра у своєму виступі розкрила актуальні питання розвитку регіональної системи освіти в сучасних соціальних умовах, наголосила на визначальній ролі вчителя у становленні Нової української школи, необхідності розвитку соціального партнерства на місцевому рівні у здійсненні освітніх змін та наголосила на важливості інтеграції в освітній простір кращого європейського досвіду, зокрема у сфері інклюзії, демократизації управління, використання в освітньому процесі ІКТ та психологічної підтримки учасників освітнього процесу у подоланні наслідків травмуючих подій, обумовлених воєнним вторгненням росії в Україну. Робота конференції відбулась за напрямами: інтеграція традиційних та інноваційних методів в управлінні закладом; виклики шкільної освіти в умовах сьогодення; соціальне партнерства як ресурс мережевої взаємодії педагогічної спільноти; якість освіти: реалії та перспективи. Під час пленарного засідання були представлені наукові доповіді на теми, що розкривають такі питання, як сутність і значення екологічних індикаторів діяльності педагога у розбудові архітектури регіональної освіти, перспективи розвитку освітньо-інноваційної інфраструктури в регіоні, подолання формальності в оцінюванні в контексті якості освіти, соціальна цінність українського суспільства вчителя, проєктно - цільовий підхід у реалізації науково – дослідної проблеми кафедри. В ході конференції було організовано роботу проблемного поля, де розглядалися низка актуальних дискусійних тем, синергетичних до тематики проєктів, які реалізуються науково-методичними лабораторіями кафедри освітньої політики КЗВО «ОАНОООР». А саме: «Проєкт «Освітній дизайн Одещини»: архітектоніка сучасного освітнього середовища», «Проєкт «Соціальне партнерство – майстерня майбутнього»: науково-методична підтримка центрів професійного розвитку педагогічних працівників», «Проєкт «Створюємо простір якісної освіти разом: методичний супровід керівників закладів освіти». Так, освітяни Одещини поділилися низкою успішних практик щодо розвитку сучасного освітнього середовища, системи забезпечення якості освіти та освітнього соціального партнерства на місцевому рівні, зокрема: конвергентна освіта в ЗЗСО як частина загального дизайну освіти Одещини, інтеграційні процеси в системі науково-дослідної роботи ліцею, педагогічний кластер у системі профільного навчання закладів загальної середньої освіти, перспективи розвитку спеціального навчального закладу в умовах освітніх змін освіти», заклад позашкільної освіти як платформа співпраці з закладами освіти у формуванні ключових компетентностей дітей та молоді України, центр професійного розвитку педагогічних працівників як освітній майданчик педагогічної спільноти, ЦПРПП: досвід та перспектива. Сучасний супровід професійного зростання педагогів, створення молодіжного простору в Чорноморській громаді як дієвий інструмент посилення взаємодіїї молоді, місцевої влади, бізнесу та громадського сектору, школа «Проактивний керівник – якісна освіта»: від теорії до практики, педагогічна діяльність педагогічних працівників в закладі освіти, активні практики академічної доброчесності в закладі освіти. Окрім того під час конференції було розглянуто питання спільнодії вчених та здобувачів вищої освіти у пошуках нових сенсів наукової діяльності в умовах війни в межах діяльності Наукового товариства студентів, аспірантів та молодих вчених КЗВО «ОАНОООР». За результатами конференції учасники відзначили актуальність та наукову новизну результатів, висвітлених у доповідях, котрі суттєво доповнюють і розширюють уявлення про інноваційні процеси в сучасній освіті, теоретичну і практичну значущість науково-методичних напрацювань учасників конференції, що розвивають проблематику розвитку педагогічної науки і освіти регіону, їх ґрунтовність та якість, вмотивованість науково-педагогічних та педагогічних працівників в питаннях професійного та особистісного саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації. Учасники конференції вважають за доцільне вибудовувати та розвивати архітектуру регіональної системи освіти для реалізації стратегії сталого розвитку в сучасних соціальних умовах, розвивати спільну наукову і освітню діяльність, сприяти впровадженню наукових досягнень у педагогічну практику, вдосконалити систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, оновити змість та технології неперервної педагогічної освіти, сприяти впровадженню прогресивних форм реалізації державних стандартів освіти з урахуванням міжнародного досвіду щодо професійного розвитку науково-педагогічних та педагогічних працівників, продовжити розробку і впровадження новітніх науково-методичних та організаційно-управлінських підходів до реалізації освітніх змін. Організаційний комітет конференції висловлює щиру вдячність всім учасникам за насичену та плідну роботу в обговоренні актуальних питань, змістовні доповіді та активні дискусії й сподівається на подальшу активну співпрацю освітніх стейкхолдерів Одещини у розбудові архітектоніки освіти регіону задля досягнення ключових цілей якості освіти, ефективної діяльності закладів освіти в умовах викликів сьогодення та професійної самореалізації педагогів в умовах цифровізації сфери освіти. Новини22 лист. 2024 Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // «Екологічні виміри оцінювання»// 7 лист. 2024 Практичний інтенсив «Ресурси, стратегії, практики»// «Соціальне партнерство: командний підхід» 5 лист. 2024 ПРАКТИЧНИЙ ІНТЕНСИВ «РЕСУРСИ, СТРАТЕГІЇ, ПРАКТИКИ»// «КОМУНІКАЦІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО МІКРОКЛІМАТУ В ЗПО» Всі новини |